Stanoviska a vyjádření
Stanovisko Sdružení kateder psychologie ČR k finanční podpoře navyšování počtu studujících směřujících do školní psychologie (dopis ministrovi MŠMT, 16. 2. 2025)
Dokument představuje stanovisko Sdružení kateder psychologie ČR (SKP ČR) k opatřením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) zaměřeným na zvýšení počtu studentů školní psychologie. SKP ČR vyjadřuje pochybnosti o efektivitě finanční podpory pro tento účel a navrhuje systémová řešení, jako je zlepšení pracovních podmínek školních psychologů, systematické navyšování počtu studentů psychologie a podporu celoživotního vzdělávání, s cílem zajistit dlouhodobou udržitelnost a kvalitu školní psychologie.
Vyjádření k návrhu MŠMT na úpravu kvalifikačních požadavků pro výkon pozice školního psychologa (dopis ministrovi MŠMT, 12. 3. 2024)
Plný text vyjádření – otevřený dopis / Zkrácený text vyjádření / Tisková zpráva
- S MŠMT se shodujeme na potřebě systémově řešit nedostatek školních psychologů. K předkládanému „Věcnému záměru: Možnost uznání odborné kvalifikace k výkonu činnosti školního psychologa“ se však stavíme kriticky, neboť nepředstavuje skutečně systémové řešení při základním požadavku zachování či dokonce zvyšování kvality poskytované psychologické péče.
- MŠMT se na základě argumentů a návrhů asociací a profesních sdružení rozhodlo návrh nerealizovat (text vyjádření MŠMT ze dne 15. 4. 2024).
Vyjádření ke kvalifikačnímu kurzu Psycholog ve zdravotnictví (dopis ministrovi MŠMT, 1. 9. 2023)
- Vyjadřujeme nesouhlas s procesem vedoucím k vymezení kvalifikačního kurzu Psycholog ve zdravotnictví (zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů; § 22; Odborná způsobilost k výkonu povolání psychologa ve zdravotnictví).